Handelsbetingelser

1. PRISER

Completliving.dk tilbyder kvalitets møbler, lamper og boligartikler til private og erhvervsdrivende. Alle priser er dagspriser i danske kroner og vises altid inkl. moms.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.


2. GENERELLE BETINGELSER

Al handel hos Completliving.dk er omfattet af dansk lovgivning, heriblandt Købeloven, E-handelsloven og Forbrugeraftaleloven.

Når du handler på Completliving.dk indgås aftaler på dansk.
Du skal som kunde ved ethvert køb acceptere disse salgsbetingelser og vi råder alle vores kunder til at læse dem igennem.

FIRMAOPLYSNINGER

Når du handler på Completliving.dk handler du med:

FALSING A/S
Nybrovej 91, 2820 Gentofte, Danmark
Telefon: 70701600
E-mailadresse: info@completliving.dk
CVR: 78864028

Virksomhedens etablerings år: 1985
Organisationsform: Aktieselskab


3. BESTILLING

Når du handler på Completliving.dk skal du altid igennem følgende trin:

1. Find de varer du ønsker
Læg korrekt antal i kurven. Du kan altid se indholdet af kurven ved at klikke på ikonet i øverste højre hjørne.

2. Gå til kurven
Herfra skal du vælge leveringsmetode og godkende vores handelsbetingelser inden du kan komme videre.

3. Indtast personlige oplysninger
Her indtaster du faktureringadresse. Hvis du har valgt at få varerne tilsendt er det også hertil vi sender. Er leveringsadressen en anden, skal du også anføre det her.

4. Bekræft at oplysningerne er korrekte
Her får du en oversigt over varer i kurven samt de oplysninger du har indtastet.

5. Bekræft og gå til betaling
Du vil nu blive bragt til betalingsmodulet. Når betaling er udført vil du modtage en kvittering på mail for at ordren er modtaget.
Vi sender som standard ikke en fysisk kvittering. Ønsker du at modtage denne, kontakt venligst kundeservice.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@completliving.dk.

4. PRISMATCH

Finder du en af vores varer billigere andetsteds, bedes du dokumentere herfor og vi vil herefter vende tilbage til dig med et godt tilbud. Prismatch gælder for hele vores sortiment, dog prismatcher vi kun ikke-nedsatte varer. Det er op til kunden at dokumentere for den faktiske forskel i prisen.

Hvis du finder varen billigere hos en anden forhandler og den prisen du finder på varen er forældet forbeholder vi os retten til ikke at matche prisen. Prismatchen er gyldig 7 dage efter aftalens indgåelse.

5. BETALING

Vi modtager følgende betalingskort:
  • Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Electron
  • JCB
  • Du har også mulighed for at betale med MobilePay via din Smart phone.

Alle betalingsgebyrer dækkes af Completliving.dk, og du betaler således kun for de varer du bestiller.

Når du handler hos os, anvender du altid kun dit kortnummer og kortets udløbsdato. Du bliver således aldrig bedt om at oplyse din personlige PIN-kode.

Når du anvender dit kort på nettet og dermed ikke anvender din PIN-kode, er du sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt, da vi benytter SSL (Secure Socket Layer) i vores betalingssystem.

Det er sikker at handle med kort på Completliving.dk, da alt betalingsdata overførers via en sikker SSL-forbindelse. Det er kun NETS (tidligere PBS), der kan læse dem. Hverken Completliving.dk eller andre har mulighed for at læse dine betalingsdata og vi hverken registrerer eller gemmer kort- eller kontooplysninger.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Completliving.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med completliving. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder ske her og for offentlige virksomheder ske her.


6. LEVERING

Hos Completliving.dk bestræber vi os på en hurtig levering. Vi afsender oftest varerne fra centrallagre, da dette mindsker vores udgifter samt sikre en hurtigere levering. På alle varer i shoppen kan du se den forventede leveringstid i hverdage regnet fra først kommende hverdag kl. 9.00. Dette er den leveringstid vi har fået oplyst af producenterne som normal ekspeditionstid.

Vi forsøger altid at levere hurtigst muligt, og har du bestilt varer med forskellige leveringstider eller fra forskellige producenter og leverandører, kan delleveringer forekomme.
Alle lagervarer leveres inden for 1-3 dage.

Nogle varer produceres eller bestilles først fra udlandet efter ordreafgivelse. Derfor står der også længere leveringstid ved varen. Skulle det ske at vi ikke kan levere inden for den angivne tid, modtager du besked herom af Completliving.dk.

Er varerne ikke modtaget inden for den angivne tid uden du er blevet informeret herom, bedes du kontakte vores kundeservice. Der ydes ingen kompensation ved forsinket og eller forkert varelevering.

Vare kan vælges at blive leveret med Post Nord eller GLS. Der leveres altid fragtfrit uanset hvilket selskab kunden vælger at anvende.

7. MODTAGELSE AF VARER

Ved modtagelse af dine varer opfordrer vi til, at du kontrollerer, at ordren er komplet og ikke har lidt nogen overlast i forbindelse med transporten.
Finder du at varen er blevet beskadiget under transporten bør du underrette Completliving.dk hurtigst muligt, da du ellers vil få svært ved at bevise, at der er tale om en transportskade.

Anmeldelse af transportskade skal ske hurtigst muligt og skal altid meldes skriftligt på mail til info@completliving.dk.

8. REKLAMATIONSRET

Alle varer handlet hos Completliving.dk er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, ulovlig installation, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Reklamationer skal stiles til vores kundeservice enten på mail eller telefon inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

I visse tilfælde har vi behov for at få varen ind til kontrol. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger ved at sende varen retur.

Varen sendes til:
Completliving.dk
Nybrovej 91
2820 Gentofte
Att: Reklamation

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller følgesedlen.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles completliving.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til completliving’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af completliving.

10. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til completliving skal være forsvarligt indpakket.

Completliving anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Complet Living. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

11. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler completliving, at De retter henvendelse til info@completliving.dk.

KØBEREGLER



1. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

Hos Completliving.dk sælger vi kun kvalitetsprodukter fra førende producenter. Dette betyder også at der for en lang række af varerne på vores webshop ydes produktgaranti ud over købelovens 24 måneders reklamationsret.

En produktgaranti betyder at det er selve producenten, der yder garantien og derfor også i sidste ende er ansvarlig for ombytning eller reparation af varen. Ofte går dette dog igennem forhandleren af produktet. Du er derfor altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis din vare er omfattet af garantien. For yderligere detaljer omkring produktgaranti, henviser vi direkte til producenten.

2. COOKIES

Når du besøger Completliving.dk anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i webshoppen, hvorfra de kommer fra, samt til at måle trafikken på webshoppen. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores webshop, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

3. PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med os på Completliving.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos FALSING A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Følgende fra FALSING A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Direktør Kim Falsing, Anders Tell, Daniel Møller, Cecilie Falsing.
Den dataansvarlige på Completliving.dk er Webmaster Anders Tell.
Vi opbevarer ikke og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos FALSING A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til FALSING A/S via e-mail info@completliving.dk.

4. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@completliving.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til et fælles europæisk klagesystem kaldet ”ODR”, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Læs mere på ODR's hjemmeside eller henvende dig til det danske forbrugerklagenævn.

FORTRYDELSESRET



1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail på info@completliving.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. spiseborde, sofaer, lænestole og andre større møbler. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 1.000 kr..

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:

  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Complet Living.
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Complet Living.
     I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Complet Living.
  • De kan aflevere varen i butikken på Nybrovej 91 i Gentofte indenfor 14 dage.

    Retur adresse er følgende:

    Complet Living
    Nybrovej 91
    2820 Gentofte


    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Complet Living. Beløbet returneres til det samme betalingskort som varerne er købt på.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Complet Living anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Complet Living. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Complet Living.

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Complet Living skal være forsvarligt indpakket.

    Complet Living anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Complet Living.
    Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. RETURSEDDEL

    Hos Completliving.dk værdsætter vi vores kunder og det er derfor vigtigt for os, at du er tilfreds. Hvis dette ikke er tilfældet, og produktet du har købt ikke lever op til dine forventninger, kan du benytte dig af vores 14 dages returret.

    Når du har bestilt din ordre på Completliving.dk sender vi dig en returseddel sammen med din bestilling. Hvis du har mistet din returseddel, kan du printe den herfra. På retursedlen bedes du udfylde felterne.

    Varen og retursedlen sendes til Completliving.dk, Nybrovej 91, 2820 Gentofte mærket ’retur vare’. Hvis du har nogle spørgsmål til processen er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 36 98 16 50 eller info@completliving.dk.

    5. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi hos Complet Living, at De retter henvendelse til info@completliving.dk.

    Standardfortrydelsesformular
    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    Til:
    CompletLiving.dk
    Nybrovej 91
    2820 Gentofte
    E-mail: info@completliving.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
    __________________________________________________________________________________

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)




    Om Completliving.dk

    Complet Living er en dansk webshop, der forhandler interiør og lamper til boligen af høj kvalitet. Hvert eneste brand, der forhandles på completlivng.dk, er nøje udvalgt, da det er enormt vigtigt for os at tilbyde produkter af høj kvalitet, som der samtidig er med til at skabe et smukt, holdbart og funktionelt hjem.

    Hos Complet Living har vi en stor passion for indretning, boliginteriør og gode shoppeoplevelser på nettet. Completliving.dk har åbent, når du har tid, og du kan finde tusindvis af designervarer inden for belysning, boligartikler og boligtilbehør.
    Det er vores ønske, at vores kunder vil føle sig inspireret, når de går på opdagelse hos Complet Living.

    Fri fragt på alle ordrer

    Fri fragt på alle ordrer
    Kundetilfredshed betyder alt for os!
    Derfor har vi hos Complet Living besluttet os for, at vi altid leverer dine varer fragtfrit - uanset beløbets størrelse på din ordre.

    Vi håber, at i vil have en positiv købsoplevelse hos os. Vi hører altid meget gerne om vores kunders oplevelser på Trustpilot.

    Completliving.dk   |   Nybrovej 91   |   2820 Gentofte    |   + 45 36 98 16 50    |   info@completliving.dk
    Vind et gavekort på 2.500 kr. Klik her
    0