Tivoli By Normann Cph

Få Tivoli-stemningen ind i dit hjem, med den nye kollektion fra Normann Cph. Normann Cph og Tivoli præsentere nyt samarbejde om en designkollektion med et internationalt snit. Alt design er lavet af Normann Cph egne designere, der også står for f.eks. indpakning. Kollektionen består af 350 varer og er opdelt i kategorier, byggende på Tivolis fire grundsten: Forlystelser, kultur, haven og spisesteder.

Læs mere

Der findes næppe noget, der er mere dansk end Tivoli. Det skulle da lige være kærligheden til design – og netop de to aspekter af dansk identitet bliver nu forenet i en kæmpe kollektion, der til en start består af 350 varer fra Normann Copenhagen. De er opdelt i kategorier, byggende på Tivolis fire grundsten: Forlystelser, kultur, haven og spisesteder. Tivoli og Normann Copenhagen deler mange værdier. De er begge traditionsrige og innovative brands, der er tilgængelig for alle. På den måde er samarbejdet oplagt, siger medstifter af Normann Copenhagen Poul Madsen om kollektionen, der markedsføres under navnet Tivoli, men er udviklet og designet af Normann Copenhagen.

Tivoli har eksisteret i 175 år, og arkitektonisk er det en stor sammenkogt ret med mange stilarter og detaljer, siger Poul Madsen og forklarer, at det netop er disse detaljer, der er udgangspunktet for Tivoli-kollektionen. Det er små nuancer af Tivoli, der er lagt til grund for de enkelte design, på en måde så man ikke nødvendigvis fanger referencen, før man bliver gjort opmærksom på den. Inspirationen er hentet fra fx Grand Prix-spillet (med de cyklende postbude), hvor bygningens udsmykning har givet form til en serie spejle, fra Grøftens duge, lamperne ved søen eller de mange arabiske tårne, man finder i Tivoli. Men i langt de fleste tilfælde på en måde, der underspiller det tydelige, forklarer Poul Madsen.
#Completliving
Instagram Shop